Jokainen asiakaskohtaaminen on mahdollisuus tuottaa lisäarvoa

Onnistunut asiakaspalvelutilanne on yhtä aikaa laadukas ja tehokas, inhimillinen ja asiantunteva. Kun asiakkaan odotukset onnistutaan ylittämään, on asiakaskokemus ollut mahdollisimman hyvä ja asiakaspalvelija tuottanut kohtaamisessa lisäarvoa.

Tänään harppaukset lisäarvon tuottamisessa otetaan yhdistämällä teknologia ja ihmistyö mahdollisimman laadukkaasti. Nopeasti muuttuvassa maailmassa asiakaspalvelukumppanilta odotetaan myös ketteryyttä ja näkemystä vastata asiakaskäyttäytymisen murrokseen mieluummin ennakoivasti kuin oikea-aikaisesti. 

Mikä ratkaisee contact center –toimialalla menestymisen? 

Toimialallamme on pitkään puhuttu tekoälystä, automaatiosta ja datalla johtamisesta. Erot näiden hyödyntämisessä ovat suuria eri yritysten välillä: osa tuottaa teknologialla ja datalla jo liiketoiminnalleen lisäarvoa, kun toinen ääripää on kehityksessään vasta alkuvaiheessa

Käännetään katseet lyhyesti alamme historiaan: 20 vuotta sitten elettiin ulkoistusbuumin alkua ja harjoiteltiin yhteistoimintamalleja asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden välillä. Sitä seurasi Cost centeristä profit center –vaihe, jossa perinteiseen asiakaspalveluun otettiin mukaan myynnillisyys. Palvelun laadun ja kustannustehokkuuden seurannasta tuli tärkeää.

Nykyään contact center –toimijoilta ja asiakaspalvelun ulkoistuskumppaneilta haetaan pelkän kustannustehokkuuden ja perustekemisen laadun sijaan kykyä tuottaa lisäarvoa. Kumppanilla täytyy olla mahdollisuuksia tunnistaa ja rakentaa uudenlaisia liiketoimintamalleja niin toimialalle kuin asiakasyrityksen omaan asiakasyhteistyöhön.  

Ota asiakasdata kaiken liiketoiminnan kehityksen keskiöön 

Yrityksen arvokkain data on asiakasdata: vain sen pohjalta voi muodostaa viisaita johtopäätöksiä liiketoiminnan kehittämisestä ja kasvattamisesta. Asiakasdatan hyödyntäminen edellyttää investointeja teknologiaan ja osaamiseen, jotka molemmat täytyy sopeuttaa niin omaan liiketoimintaan kuin sen jatkuvasti muuttuviin asiakasodotuksiinkin. 

Kilpailijan toiminnan kopioiminen datan hyödyntämisessä ei auta erottumaan, mutta edelläkävijän rooli ja täysin uuden toimintamallin luominenkaan ei ole helppoa – jokaisen yrityksen täytyy löytää oma tapansa tuoda olennainen tieto luotettavasti ja ajantasaisesti yhteen liiketoiminnan ja päätöksenteon tueksi.  

Siksi osaavan kumppanin rinnalla kulkeminen on mittaamattoman arvokasta, kun asiakasdatasta haluaa parhaan hyödyn irti. 

Hyödynnä näkemyksemme asiakasarvon kasvattamiseen 

Meillä Momentilla asiakasdata on kaiken toiminnan keskiössä. Olemme investoineet paljon teknologiaan, joka auttaa meitä analysoimaan ja tarjoamaan asiakasdataan pohjautuvia ratkaisuja asiakkaillemme.  

Asiakkaamme eri toimialoilta ovat kasvattaneet ymmärrystämme erityyppisistä lähestymistavoista asiakaskokemuksen kehittämiseen. Pystymme tarjoamaan paljon arvokasta näkemystä ja inhimillistä panosta kohtaamisten kehittämiseen: ymmärrämme, kuinka juuri teidän datastanne löydetään moderneilla työkaluilla keinot lisäarvon tuottamiseen ja kilpailijoista erottautumiseen

Satu Ryhtä liiketoimintajohtaja Moment Digital Oy

Ketterästi yhdessä navigoiden löydämme kanssanne keinot kasvattaa datalla sekä liiketoimintaa että asiakasarvoa. Olen innoissani muutosmatkallanne mukana.

Joko mennään yhdessä kohti voittavia asiakaskokemuksia?

Satu Ryhtä
liiketoimintajohtaja
Moment Digital
satu.ryhta@momentdigital.fi
+358 50 330 2035


Satu Ryhtä aloitti liiketoimintajohtajanamme elokuun 2025 alussa. Hän syttyy voimakkaasta kehittymisestä ja muutoksen onnistuneesta johtamisesta. Hän ei malta odottaa, että pääsee luomaan asiakaskokemuksesta kilpailuetua asiakkaillemme. 

Seuraava
Seuraava

Palvelukeskuspalvelua hyvän asukaskokemuksen tueksi - Asuntosäätiö