Asiakasarvo kasvaa liiketoiminnan ymmärryksestä - Jyri Kekki

Jyri Kekki aloitti Moment Digitalin myyntitiimissä asiakkuuspäällikön roolissa elokuussa 2025. Hänen sydäntään lähellä ovat asiakkaan palveleminen, kuuntelu ja liiketoiminnan ymmärtäminen. Miten nämä auttavat asiakasarvon kasvattamisessa asiakkuuden eri vaiheissa? Tutustutaan tässä lisää Jyrin ajatuksiin! 

Asiakaskokemuksen kokonaisvaltainen ymmärtäminen on mielestäni asiakkuudenhoidossa keskeisintä. Tätä ajatusta olen urallani hyödyntänyt niin outbound-palveluissa, myynnin valmentamisessa kuin johtamisessakin. Nyt pääsen kasvattamaan kokonaisvaltaisen ymmärryksen pohjalta Moment Digitalin asiakkaiden liiketoimintaa”, Kekki iloitsee.

Kuuntelu on avain asiakkuuspäällikkönä onnistumiseen  

Aikaisemmissa rooleissaan myyntiedustajana, Contact Center -päällikkönä, esihenkilönä ja myynnin johdossa Kekki on päässyt kokemaan erilaisia työnkuvia niin ihmisten kuin tiimien johtamisessa. Vastuiden ja tavoitteiden kasvaessa oman työn menestystekijäksi on noussut kuuntelemisen ja ymmärtämisen taito.  

Kekki on innoissaan siitä, että pääsee uudessa roolissaan kasvattamaan asiakkaidensa liiketoimintaa arvopohjaisesti, paremman liiketoimintaymmärryksen kautta. “Kehitämme entisestään asiakkuudenhoitoamme, jotta tunnistamme paremmin keinot tuottaa palveluillamme arvoa”, hän kertoo.

Mitä paremmin asiakasta ymmärtää, sitä paremmin asiakastarpeita voi ennakoida yhteistyön arvon kasvattamiseksi ja pitkän kumppanuuden rakentamiseksi.  

“Kun opimme asiakkaidemme liiketoiminnan tavoitteista ja ymmärrämme asiakasarvon muodostumisen kokonaisvaltaisesti, saamme momentilaisten koko osaamisen ja ammattitaidon hyödynnettyä asiakkaamme eduksi. Ehdotamme ja rakennamme yhteistyössä uusia liiketoimintamalleja ja tehokkaita palvelukonsepteja asiakaspolun hoitoon, jotta asiakkaamme liiketoiminta kasvaa”, Kekki toteaa.

Asiakashoidolliset palvelut asiakasarvon kasvattajina  

Asiakkuudenhoidossa tärkeintä on Kekin mukaan pitää asiakkaaseen yhteyttä monikanavaisesti ja kysellä kuulumisia koko asiakkuuden ajan niin asiakkaan liiketoiminnasta kuin asiakkaasta ihmisenä. Jatkuvalla yhteydenpidolla tunnistamme pienimmätkin tilanteet, joissa asiakaspolku muodostuu ja tiedämme, mitä polun varrella tapahtuu.

Kekille on tärkeää hyödyntää asiakaskokemuksen kehittämisessä myös asiakkuuksista kertyvää dataa ja tietoa. “Kun esimerkiksi tunnistamme yhteistyön taitekohdista toistuvia tapahtumia, voimme tarttua tilanteisiin ennakoivasti ja hoitaa ne fiksusti ja hallitusti ilman yllätyksiä kummallekaan osapuolelle”, hän kertoo.  

Moment Digitalin asiakkaille Kekki lupaa olla läsnä. “Tärkein tehtäväni on valjastaa meidän momentilaisten ammattitaito liiketoimintanne kasvattamiseen, olipa kyse tukipalvelusta, monikanavaisesta asiakaspalvelusta, vaihdepalvelusta tai asiakashoidollisista palveluistamme”, hän summaa. 

Jyri Kekki asiakkuuspäällikkö Moment Digital

Verkostoidutaan ensin ja palataan puolin ja toisin mahdollisimman pian!

Laita viestiä ja sovi tapaaminen
Seuraava
Seuraava

Ylitä asiakkaan odotukset kohtaamisissa – Riikka Lahti